Рада проголосувала за закон про євробляхи — скільки тепер коштуватиме розмитнення

Рада проголосувала за закон про євробляхи — скільки тепер коштуватиме розмитнення

У Верховній Раді проголосували за законопроект №8487, який знижує акцизи на розмитнення автомобілів. «За» проголосували 250 депутатів.

Законопроект вносить зміни до Податкового кодексу стосовно розмитненння та оподаткування легкових автомобілів.

Так, базова ставка акцизного податку встановлюється на рівні:

  • для автівок з бензиновим двигуном — 50 євро; понад 3000см3 — 100 євро;
  • для автівок на дизелі — 75 євро; понад 3500см3 — 150 євро.

До базової ставки будуть застосовуватися коефіцієнти. Таким чином розмір акцизного податку, який необхідно буде сплатити за авто, дорівнюватиме базовій ставці, помноженій на коефіцієнт двигуна та вік машини.

Кофіцієнт двигуна вираховується шляхом ділення показника об’єму двигуна на 1000. Коефіцієнт віку — це кількість повних календарних років з року випуску автівки.

Окрім акцизного податку, у вартість розмитнення авто також входять ще три платежі: ПДВ (20% вартості авто), ввізне мито (10%), збір до Пенсійного фонду (3-5%).

Законопроект також встановлює пільговий період, протягом якого діятиме додаткова знижка на розмитнення євроблях, які вже були ввезені в Україну.Так, надаватиметься пільговий коефіцієнт 0,5 для автомобілів, які будуть розмитнені впродовж 90 днів після того як закон вступить в дію. Також за цей період необхідно сплатити податки в Пенсійний фонд.

На власників євроблях чекають ще зміни, передбачені законопроектом №8488, який посилює покарання за нерозмитнені автомобілі на єврономерах.

Без грошового забезпечення вводиться обмеження на кількість ввезених автівок, Так, нерезидент може ввести на територію країни лиш одну автівку в режимі тимчасового ввезення або транзиту без грошового забезпечення. Для ввезення другої і наступних автівок необхідна фінансова гарантія, наприклад, з боку фінустанови, яка зобов’язується сплатити суму всіх митних платежів, якщо транспортний засіб не буде вивезено з України.

Законопроект також посилює відповідальність за порушення митних правил.

Зокрема, зміни стосуються авто, які були ввезені в режимі тимчасового ввезення або транзиту. Таку автівку не можна передати у володіння, користування або розпорядження іншим особам чи розукомплектовувати її. Також забороняється використання такого транспортного засобу в підприємницькій діяльності чи для отримання доходу (для роботи в таксі, до прикладу).

За порушення накладається штраф — 34 тисячі гривень.

При цьому штрафуватимуть не лише особу, яка ввезла автівку, а й особу, яка всупереч встановленим правилам, отримає транзитне або тимчасово ввезене авто у володіння, користування або розпорядження чи використовуватиме таке авто в підприємницькій діяльності, для отримання доходу. За перше порушення страф складе 8500 гривень, за повторне — 17 000 та позбавлення права керування на 1 рік, оплатне вилучення авто за рахунок порушника.

Крім того, штрафуватимуть за порушення строків режиму тимчасового ввезення або транзиту — від 170 гривень за добу до 170 000 або конфіскація автівки за місяць.

Після того як сплив термін перебування такої автівки на території України, поліція має відслідковувати таке авто на дорогах.