ЄБРР фінансуватиме розробку проектів здачі в концесію портів "Херсон" та "Ольвія"
seaport.kherson.ua/

ЄБРР фінансуватиме розробку проектів здачі в концесію портів «Херсон» та «Ольвія»

Європейський банк реконструкції та розвитку покриє витрати на технічну допомогу в організації концесійних проектів портів «Херсон» та «Ольвія». Про це повідомляє Main.in.ua із посиланням на прес-службу Міністерства інфраструктури України.

«Адміністрація морських портів України (АМПУ) і Європейський банк реконструкції і розвитку (ЄБРР) в присутності Міністра інфраструктури України Володимира Омеляна підписали угоду про фінансування розробки техніко-економічного обгрунтування (ТЕО) проектів концесії ДП «Стивідорна компанія «Ольвія» і ДП «Херсонський морський торговельний порт», — йдеться у повідомленні.

За словами міністра інфраструктури Володимира Омеляна, ЄБРР зобов’язується покрити витрати на технічну допомогу в організації зазначених концесійних проектів, а також на підготовку справедливих і прозорих конкурсів для залучення приватних інвесторів до передачі в концесію двох державних стивідорних компаній.

«Світові компанії в Україні — не фантазія і не примара. Це — майбутнє, яке ми щодня наближаємо. Я вдячний ЄБРР та іншим міжнародним партнерам, які вірять в те, що Україна змінюється, і що ми готові гарантувати чесні і прозорі правила на ринку. Переконаний, великі концесійні проекти в українських портах — питання найближчої перспективи», — зазначив Омелян.

Зазначається, що реалізація концесійних проектів в морській галузі є логічним продовженням портової реформи, розпочатої в 2013 році.

За словами керівника АМПУ Райвіса Вецкаганса, кваліфікована розробка ТЕО (комплект розрахунково-аналітичних документів, що дозволяють розглядати доцільність та ефективність інвестиційного проекту — ред.) і конкурсної спільно з провідними міжнародними фінансовими організаціями стане запорукою прозорості конкурсу та економічної обґрунтованості концесії державних стивідорів.

» Успішна реалізація пілотних для галузі проектів створить основу для довгострокового інвестування в розвиток портів на зрозумілих і взаємовигідних умовах як для бізнесу, так і для держави» — наголосив він.

За попередніми розрахунками, передача двох держстивідорів у концесію сприятиме збільшенню вантажопотоку не менше, ніж на 5,5 млн тонн та залученню інвестицій обсягом до 140 млн доларів.

У прес-службі нагадали, що 14 листопада 2017 року Міністерство інфраструктури України і Міжнародна фінансова корпорація (IFC) підписали Меморандум про взаєморозуміння з метою розвитку державно-приватного партнерства (ДПП) у портовій галузі.

IFC допоможе структурувати проекти ДПП в двох українських портах — ДП «Стивідорна компанія «Ольвія» і ДП «Херсонський морський торговельний порт». Також корпорація вивчить можливість структуризації проекту ДПП з розвитку залізнично-поромного комплексу в ДП «Морський торговельний порт «Чорноморськ».

Раніше, у червні 2017 року Мінінфраструктури затвердило плани підготовки і реалізації пілотних проектів з передачі в концесію державного майна ДП «Стивідорна компанія «Ольвія», ДП «Херсонський морський торговельний порт», залізнично-поромного комплексу ДП «Морський торговельний порт «Чорноморськ» і майна ДП «Адміністрація морських портів України».