За 2017 рік українські стартапи зібрали майже 2 млн доларів

За результатами перших 7 місяців, 2017 рік став найуспішнішим в історії для українських стартапів.

Про це повідомляє комітет Української Асоціації венчурного і приватного капіталу (UVCA).

За даними дослідницького комітету UVCA за 2017 рік було запущено 35 кампаній на Kickstarter і Indiegogo. Це найбільш популярні світові краудфандінгові платформи.

Kickstarter — найпопулярніший у українських розробників. 77% з усіх проектів були запущені саме на цій платформі в 2017 році.

У свою чергу Indiegogo використовують у якості додаткового каналу для збору коштів. Так, наприклад, стартапи Luciding, Senstone, Hushme практикували паралельний запуск промокампаній відразу на двох платформах.

«Відповідно до щорічного огляду інвестиційного ринку від UVCA — в 2016 більшість стартапів отримали інвестиції на посівній стадії. Краудфандінгові платформи — чудова альтернатива для продуктів на більш ранній стадії. Крім того, успіх кампанії стане додатковим аргументом при наступних переговорах з потенційними інвесторами», — прокоментувала виконавчий директор UVCA Ольга Афанасьєва.

Успішно зібрали необхідні суми 83% проектів. Станом на середину серпня поточного року, українські інновації зібрали близько двох мільйонів доларів. Це в чотири рази більше початкової мети.

Найбільш вдалими кампаніями в 2017 році за критерієм співвідношення заявленої мети і зібраних коштів стали:

  1. Jollylook – екологічна фотокамера для миттєвих знімків. Проекту вдалося зібрати 377,5 тис. доларів, заміть 15 тис, заявлених на початку.
  2. Senstone – кулон для перетворення голосових заміток в текст. Проект підняв 370 тис. дол. (на 2 платформах), замість заявлених 50 тисяч.
  3. UGEARS Hurdy-Gurdy — унікальні механічні музичні моделі. Вдалося зібрати 288,3 тис. доларів, замість заявлених 15 тис.

Проте не завжди є можливість знайти український проект серед інших, тому що майже половина вказує своє місце розташування в США. Це пояснюється їх націленістю на глобальний ринок.