Скільки кандидати в президенти України витратили на телерекламу?

Скільки кандидати в президенти України витратили на телерекламу?

За останній місяць політичної реклами на телеканалах стало в чотири рази більше. Кандидати в президенти витратили майже півмільярда гривень на свою політичну агітацію по телевізору.

Найбільше грошей на телерекламу витратила Юлія Тимошенко – майже 80 млн грн. Одразу після неї на черзі президент Петро Порошенко, далі Сергій Тарута, лідер партії “Основа”. Найбільший відсоток ефірного часу на політичну рекламу забрав Юрій Бойко, лідер Опозиційної платформи “За життя”.

За січень і лютий вартість реклами учасників президентських виборів склала приблизно 450 млн гривень. За два місяці у лідера Опозиційної платформи «За життя» Юрія Бойка була найбільша кількість показів реклами серед інших кандидатів. У період передвиборчої кампанії, він з’являвся в рекламних блоках близько 2,7 тисячі разів.

За словами аналітика з партійних фінансів Ігоря Фещенка, політики можуть висунути версію, що їхня реклама сплачена нібито завдяки «малому і середньому бізнесу». Тому, швидше за все, виборці так і не дізнаються, хто дійсно стоїть за більшістю кандидатів. Виміряти ефект від реклами – доволі складно, додав аналітик.

«Те, що ми зараз бачимо на 2019 рік – це верхівка айсберга витрат. Реклама в соцмережах, реклама на YouTube, зовнішня реклама, цього року особливо багато антиреклами і так далі. Тому чітко визначити ефект від телереклами – нелегко, але як можна помітити, той, хто лідирує за витратами, принаймні офіційно, так само лідирує потім за результатами виборів. Тобто, чим більше кандидат витрачає грошей на рекламу, чим більше нагадує про свої плани, тим більше шансів, що за нього проголосують», – зазначив Фещенко.