У Міноборони офіційно підтвердили, що добудовувати крейсер "Україна" для потреб ЗСУ недоцільно
скрін

У Міноборони офіційно підтвердили, що добудовувати крейсер «Україна» для потреб ЗСУ недоцільно

Міністерство оборони не потребує ракетного крейсера «Україна». Про це повідомляє Main.in.ua із посиланням на сайт УкрОборонПрому.

Цим рішенням Міністерство фактично зняло питання необхідності утримання крейсера ДП «Миколаївський суднобудівний завод».

У Концерні підкреслили, що Кабмін має якнайшвидше ухвалити остаточне рішення: чи потрібен Україні ракетний крейсер «Україна», чи ні.

«Якщо потрібен – «Укроборонпром» готовий добудувати судно, але для цього треба передбачити кошти в Державному оборонному замовленні на 2018 рік. Якщо ні – є два варіанти: або продавати недобудову, оскільки вона не відповідає воєнній доктрині, або передбачити в ДОЗ на 2018 рік гроші на подальше утримання судна у причальної стінки. Концерн готовий розглянути й інші варіанти вирішення цієї проблеми, запропоновані Кабміном», —  йдеться в повідомленні.

Зазначається, що раніше про недоцільність добудови ракетного крейсера говорили чисельні експерти. У тому числі військовий експерт Сергій Згурець, який зазначав, що Корабель без озброєння замовнику не потрібен, а озброєння, під яке створювався корабель, за роки простою судна системно застаріло.

Нагадаємо, що ракетний крейсер «Україна» було спущено на воду 27 років тому, проте вже тривалий час будівництво є «замороженим» на стадії готовності на 95%.

Миколаївський суднобудівний завод вже 3 рік самотужки виконує роботи з утримання крейсера, адже їхнє припинення призведе до руйнування його енергетичних вузлів, елементів обладнання, екологічного забруднення акваторії річок Буг та Інгул.

Аби не допустити втрати вартості цього судна та на виконання Рішення Ради національної безпеки і оборони України, Укроборонпром підготував і спрямував на розгляд Кабміну проект щодо врегулювання питань, пов’язаних з демілітаризацією і подальшим використанням цього ракетного крейсера.

Проектом розпорядження передбачається відшкодування підприємству витрат за утримання крейсера, що дало б змогу погасити заборгованість із заробітної плати.