В Україні ввели жорсткі обмеження для польотів безпілотників
Укрінформ

В Україні ввели жорсткі обмеження для польотів безпілотників

Державна авіаційна служба встановила обмеження на польоти дистанційно пілотованих повітряних суден (ДППС) вагою до 2 кілограм. Про це йдеться в Тимчасовому порядку використання повітряного простору України.

Польоти безпілотників здійснюються без інформування та отримання дозволів від відомчих органів, однак за умови дотримання встановлених Тимчасовим порядком вимог та правил. Якщо ви запускаєте дрон масою понад 2 кг (включно з устаткуванням, камерою), ви маєте дотриматися вимог щодо подання заявок на використання повітряного простору та за потреби отримати відповідні дозволи від Повітряних сил ЗС України, органів Державної прикордонної служби України, органів об’єднаної цивільно-військової системи організації повітряного руху України, органів обслуговування повітряного руху та управління повітряним рухом тощо.

Зокрема, максимальна висота польоту безпілотників до 2 кг не повинна перевищувати 50 метрів над рівнем земної чи водної поверхні. Швидкість польоту ДППС має становити не більше 160 км/год. Оприлюднений порядок також визначає максимальну відстань від пілота — не більше 500 м та відстань до сторонніх осіб: не ближче 30 метрів, для осіб до 12 років – не ближче 50 метрів, для груп понад 12 осіб – не ближче 150 метрів. Крім того, польоти дозволяється здійснювати лише вдень та без перетину державного кордону.

Також порядок забороняє літати над об’єктами під охороною, визначеними Міноборони, МВС, прикордонною службою, СБУ, Нацполіцією, Нацгвардією, УДО, іншими військовими та правоохоронними органами.

Не можуть ДППС літати над дорогами державного значення, промисловими зонами, електростанціями, залізничними станціями, морськими портами, сховищами пального, нафти, газу, інших небезпечних речовин та рідин тощо.

Не дозволяється здійснювати польоти ближче 5 км від зовнішніх меж злітно-посадкових смуг та руліжних доріжок аеродромів, вертодромів, або ближче 3 км від зовнішніх меж злітно-посадкової смуги.

Центральні вулиці міст, селищ міського типу та сіл, залізні дороги державного та регіонального значення та лінії електропередачі можна перетинати, але не літати над ними.

Заборонені польоти безпілотників також над виправними центрами, колоніями та СІЗО.

Крім того, заборона на польоти стосується місць аварій та катастроф, зон поліцейських, АТО, спеціальних операцій та зон, «визначених для забезпечення безпеки осіб, відносно яких здійснюється державна охорона».

Порушення вищевказаних правил тягне за собою адміністративну відповідальність та накладання штрафу. Якщо внаслідок використання дрона, виникла небезпека для польотів, винна особа може бути притягнута до кримінальної відповідальності.

Юрист Масі Найєм зазначає, що за новим порядком політ має припинятися на вимогу представників правоохоронних органів або військових формувань, якщо вони вважають, що судно «загрожує інтересам національної безпеки чи безпеці інших людей». За ствердженнями Найєма, пілот має також на вимогу передати правоохоронцям «відзнятий з повітря матеріал для проведення його експертизи».

«Це прямо порушує Конституцію України в частині презумпції невинуватості (ст. 63) та в частині права вільно збирати інформацію (ст. 34)», – зазначає Найєм.