Зі Львівщини в ЄС: в травні запрацює новий Бескидський залізничний тунель
dyvys.info

Зі Львівщини в ЄС: в травні запрацює новий Бескидський залізничний тунель

Новий двоколійний залізничний Бескидський тунель, який є одним з найбільших побудованих за роки незалежності інфраструктурних об’єктів української залізниці, буде остаточно зданий в експлуатацію до кінця травня. Про це сказав Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман під час зустрічі з в.о. Голови правління ПАТ «Укрзалізниця» Євгеном Кравцовим.

Довжина тунелю становить 1764,5 м, з порталами 1822 м. Пролягає на максимальній глибині — 180 м від поверхні Бескидського хребта.

«Важливо, що впоралися з завданням. До кінця травня тунель буде зданий», — сказав Глава Уряду.

Він звернув увагу, що тунель є важливою логістичною складовою маршрутів експорту української продукції в Євросоюз.

Будівництво нового двоколійного Бескидського тунелю розпочали 29 жовтня 2013 року. Він розташований на гірському перевалі в Карпатах, на перегоні Бескид – Скотарське. Належить до 5-го Пан’європейського транспортного коридору (Італія — Словенія — Угорщина — Словаччина — Україна).

Новий тунель збудовано на заміну діючому. Старий одноколійний Бескидський тунель функціонує вже понад 130 років, його було споруджено ще 1886 року. Через свій поважний вік тунель став справжньою інфраструктурною проблемою України: невелика пропускна спроможність через одноколійність, низька швидкість руху потягів через аварійний стан.

У 2006 році «Укрзалізниця» оголосила тендер на будівництво нового Бескидського тунелю і домовилася з ЄБРР і ЄІБ про кредитну допомогу.

До 2011 року проводили дослідницькі роботи, розвідку рельєфу та роботи з геодезії. В результаті було розроблено проект, за яким новий тунель проходить паралельно до старого, мати довжину 1822 метри та ширину 10,5 метрів. Така ширина дала можливість прокласти через тунель відразу дві колії. Тендер на будівництво виграла українська будівельна компанія «Інтербудмонтаж». Безпосередньо будівництво тунелю почалося 2013 року.

Новий Бескидський тунель зможе пропускати до 100 пар поїздів на добу зі швидкістю 60–70 км/год, тоді як старий міг пропускати лише 47 пар і швидкість проходження іноді падала до 15 км/год. Старий тунель буде діяти надалі, але як запасний та евакуаційний.

Для України Бескидський тунель має стратегічне значення, оскільки через нього перевозиться половина транзитних вантажів у напрямку Західної та Центральної Європи.

З початку реалізації проекту профінансовано 2,2 млрд грн з ПДВ, із яких кошти ЄБРР – 526,8 млн грн, ЄІБ – понад 1 млрд грн, власні кошти Укрзалізниці – 666,5 млн грн. Вартість виконаних робіт 2 394 221 тис. грн з ПДВ.

 

 

 

 

 

Фото: dyvys.info