Уряд розширив список порушень, за які оператори зв'язку можуть блокувати користувачів
flickr.com/143601516@N03

Уряд розширив список порушень, за які оператори зв’язку можуть блокувати користувачів

Кабінет Міністрів України вніс зміни до Правил надання та отримання телекомунікаційних послуг, значно розширивши перелік порушень, за які оператори телекомунікаційних послуг і провайдери зможуть обмежувати або відключати послуги абонентам, що вчиняють зловмисні дії щодо інших абонентів.

Як зазначають у прес-службі НКРЗІ, цей документ став результатом тривалої співпраці регулятора з провідними операторами телекомунікацій та Українською асоціацією операторів зв’язку «Телас».

Відтепер оператори та провайдери телекомунікацій можуть обмежувати надання послуг в разі, якщо було встановлено, що абонент займається розсилкою спаму і шахрайством.  Йдеться, зокрема, про організацію дзвінків про проведення акцій, розіграшів, конкурсів, пропозицій поповнити рахунок, на які не надходило замовлення.

Крім того, оператори зможуть обмежувати надання послуг, якщо буде встановлено, що зловмисник займається рефайлом. Рефайл у тексті постанови визначено як зміну виду трафіку з метою отримання максимального прибутку за рахунок його маршрутизації за іншим розрахунковим тарифом. Також можуть бути проблеми в абонентів, з номерів яких здійснюються виклики «аномальної інтенсивності». Йдеться про регулярні дзвінки в одному і тому ж напрямку тривалістю більше однієї години на мережі іншого оператора.

Ще одне нововведення — відтепер у правилах в якості окремого порушення прописано DoS-атаки, визначені як «відмова в обслуговуванні кінцевого обладнання абонента через вплив на комп’ютерну систему з наміром зробити комп’ютерні ресурси недоступними користувачам, для яких комп’ютерна система призначена». Такі дії також будуть призводити до обмеження чи припинення надання телекомунікаційних послуг.

Рішення про обмеження чи припинення надання послуг буде приймтися на підставі заяви потерпілої сторони. Обмеження накладатимуть на термін, запропонваний потерпілою стороною але не більше ніж на один рік. При цьому зазначається, що терміни можуть змінюватися на підставі інших заяв споживача.

Нагадаємо, нещодавно Укртелеком представив сервіс, призначений для захисту клієнтських інтернет-ресурсів від DoS-атак.