Нацполіція та "Київстар" шукатимуть зниклих дітей за допомогою СМС
npu.gov.ua

Нацполіція та «Київстар» шукатимуть зниклих дітей за допомогою СМС

Сьогодні, 15 вересня, Національна поліція у співпраці з оператором мобільного зв’язку «Київстар» запускає пілотний проект для пошуку зниклих дітей за допомогою СМС-повідомлень. 

Перший час проект діятиме лише на території Києва, а пізніше – по всій країні. Послугу буде підключено автоматично, однак у абонентів буде змога відмовитися від отримання таких СМС-повідомлень за допомогою спеціального коду.

Як повідомляє Урядовий портал, про це заявили заступник голови Національної поліції Костянтин Бушуєв та президент ПрАТ «Київстару» Петро Чернишов під час підписання Меморандуму про співпрацю між Національною поліцією України та компанією «Київстар» 30 серпня. У заході також взяла участь заступник Міністра внутрішніх справ України з питань європейської інтеграції Анастасія Дєєва.

Меморандум передбачає створення інформаційного сервісу з пошуку зниклих дітей. У Нацполіції розробили модуль розшуку дітей для інформаційної системи, за допогою якого можна вносити, обробляти та обмінюватися даними про зниклих дітей. Компанія «Київстар» допоможе правоохоронним органам оперативно сповіщати з допомогою СМС-повідомлень про зниклих дітей абонентів, які могли перебувати поруч із місцем зникнення.

За словами Петра Чернишова, меморандум регулює правові та технічні аспекти порядку оповіщення абонентів мобільного зв’язку в певному регіоні про зникнення дітей на відповідній території.

«В Америці є система пошуку дітей «AMBER Alert», і два роки тому я запропонував Нацполіції розробити таку систему в Україні. Сьогодні ми презентуємо український продукт», — заявив глава «Київстару».

Заступник Голови Нацполіції зазначив, що у 2016 році до Нацполіція отримала близько 6 тисяч якщо повідомлень про зникнення дітей, що на 1,5 тисячі більше порівняно з 2015 роком.

«За 8 місяців цього року до поліції вже надійшло 5075 повідомлень про зникнення дітей. Слід сказати, що ми маємо певну позитивну динаміку в частині їх розшуку», – заявив Костянтин Бушуєв.

«У Києві у нас більше 2 млн абонентів. Якщо дитина пропаде, у нас є хороші шанси швидко її знайти», — додав Петро Чернишов. При зникненні дитини компанія оператор отримує від Нацполіції запит на отримання інформації від правоохоронних органів із інформацією про ім’я дитини, стать, вік, особливі прикмети, коли її бачили востаннє, у чому була одягнена, і контактні дані.

«Протягом 24 годин ми отримуємо запит від Нацполіції, за півгодини формуємо групу розсилки СМС-повідомлень і розсилаємо їх потенційним свідкам, які знаходилися на відстані від одного до трьох кілометрів від місця, де востаннє бачили цю дитину. СМС-повідомлення про зникнення дитини отримають від десяти до ста тисяч чоловік», — пояснив глава «Київстар».